Prezident muhim Qonunni imzoladi
Jamiyat
−
11 dekabr 2019
10591O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti yangi tahrirdagi “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi Qonunni imzoladi. Quyida Qonunning to‘liq matni bilan tanishishingiz mumkin.
O‘zbekiston Respublikasining qonuni
1-bob. Umumiy qoidalar
1-modda. Ushbu Qonunning maqsadi
Ushbu Qonunning maqsadi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining (bundan buyon matnda Vazirlar Mahkamasi deb yuritiladi) faoliyatini tartibga solishdan iborat.
2-modda. Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risidagi qonun hujjatlari
Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risidagi qonun hujjatlari O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, ushbu Qonun va boshqa qonun hujjatlaridan iboratdir.
3-modda. Vazirlar Mahkamasining maqomi
Vazirlar Mahkamasi – O‘zbekiston Respublikasi Hukumati ijro etuvchi hokimiyatning oliy organi bo‘lib, iqtisodiyot, ijtimoiy va ma’naviy sohalarning samarali faoliyat ko‘rsatishiga rahbarlik qilishni, O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari ijrosini ta’minlaydi.
Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasida ijro etuvchi hokimiyatning yagona tizimiga rahbarlik qiladigan kollegial organdir.
4-modda. Vazirlar Mahkamasi faoliyatining asosiy prinsiplari
O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlarining ustunligi, inson hamda fuqaroning huquqlari va erkinliklarini ta’minlash, kollegiallik, hokimiyat tarmoqlarining bo‘linishi va hamkorligi, shuningdek ochiqlik va shaffoflik Vazirlar Mahkamasi faoliyatining asosiy prinsiplaridir.
2-bob. Vazirlar Mahkamasining tarkibi va uni shakllantirish tartibi
5-modda. Vazirlar Mahkamasining tarkibi
Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining a’zolari – O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziridan (bundan buyon matnda Bosh vazir deb yuritiladi), uning o‘rinbosarlaridan, vazirlardan, davlat qo‘mitalari raislaridan iboratdir. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisi Vazirlar Mahkamasi tarkibiga o‘z lavozimi bo‘yicha kiradi.
6-modda. Vazirlar Mahkamasini shakllantirish tartibi
Bosh vazir nomzodi O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasiga (bundan buyon matnda Qonunchilik palatasi deb yuritiladi) saylovda eng ko‘p deputatlik o‘rinlarini olgan siyosiy partiya yoki teng miqdordagi eng ko‘p deputatlik o‘rinlarini qo‘lga kiritgan bir necha siyosiy partiya tomonidan taklif etiladi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Bosh vazir lavozimiga taqdim etilgan nomzodni ko‘rib chiqqanidan keyin o‘n kunlik muddatda uni O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining ko‘rib chiqishi va tasdiqlashi uchun taklif etadi.
Bosh vazir lavozimiga nomzod O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisida uning nomzodi ko‘rib chiqilayotgan va tasdiqlanayotganda Vazirlar Mahkamasining yaqin muddatga va uzoq istiqbolga mo‘ljallangan harakatlar dasturini taqdim etadi.
Bosh vazir nomzodi, agar uni yoqlab tegishincha Qonunchilik palatasi deputatlari va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Senati (bundan buyon matnda Senat deb yuritiladi) a’zolari umumiy sonining yarmidan ko‘pi ovoz bersa, tasdiqlangan hisoblanadi.
Agar ovoz berish chog‘ida Bosh vazir nomzodi Qonunchilik palatasida yoki Senatda Qonunchilik palatasi deputatlari yoki Senat a’zolari umumiy sonining ko‘pchilik ovozini ololmasa, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Qonunchilik palatasidagi barcha siyosiy partiyalar fraksiyalari bilan qo‘shimcha maslahatlashuvlar o‘tkazganidan keyin Bosh vazir lavozimiga nomzodni yana bir marta taqdim etish huquqiga ega.
Vazirlar Mahkamasi a’zolari Bosh vazirning Qonunchilik palatasi ma’qullaganidan keyin kiritilgan taqdimnomasiga binoan O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan tasdiqlanadi va lavozimidan ozod etiladi.
Vazirlar Mahkamasi a’zoligiga nomzod Qonunchilik palatasidagi mas’ul qo‘mita, siyosiy partiyalar fraksiyalari va deputatlar guruhlari tomonidan dastlabki tarzda ko‘rib chiqilganidan keyin Qonunchilik palatasining majlisida ko‘rib chiqiladi va ma’qullanadi.
Vazirlar Mahkamasi a’zosi lavozimiga nomzod uning nomzodini Qonunchilik palatasida ko‘rib chiqish va ma’qullash chog‘ida Vazirlar Mahkamasining harakatlar dasturi bilan o‘zaro bog‘liq bo‘lgan, istiqbolga mo‘ljallangan maqsadli ko‘rsatkichlar va vazifalarga erishish borasidagi huquqiy, iqtisodiy, ijtimoiy, tashkiliy-texnik chora-tadbirlarni nazarda tutuvchi harakatlar rejasini taqdim etadi.
Qonunchilik palatasi Vazirlar Mahkamasi a’zoligiga nomzodni rad etgan taqdirda, Bosh vazir ko‘rib chiqish va ma’qullash uchun yangi nomzodni kiritadi.
Vazirlar Mahkamasining a’zosi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan tasdiqlanganidan keyin o‘z vazifalarini bajarishga kirishadi.
Bosh vazir va Qonunchilik palatasi o‘rtasida doimiy ziddiyatlar yuzaga kelgan taqdirda, Qonunchilik palatasi deputatlari umumiy sonining kamida uchdan bir qismi tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti nomiga rasman kiritilgan taklif bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qo‘shma majlisi muhokamasiga Bosh vazirga nisbatan ishonchsizlik votumi bildirish haqidagi masala kiritiladi.
Bosh vazirga nisbatan ishonchsizlik votumi tegishincha Qonunchilik palatasi deputatlari va Senat a’zolari umumiy sonining kamida uchdan ikki qismi ovoz bergan taqdirda qabul qilingan hisoblanadi. Bunday holda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Bosh vazirni lavozimidan ozod etish to‘g‘risida qaror qabul qiladi. Bunda Vazirlar Mahkamasining butun tarkibi Bosh vazir bilan birga iste’foga chiqadi.
Yangi Bosh vazir nomzodi Qonunchilik palatasidagi barcha siyosiy partiyalar fraksiyalari bilan tegishli maslahatlashuvlar o‘tkazilganidan keyin O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining palatalariga ko‘rib chiqish va tasdiqlashga taqdim qilish uchun taklif etiladi.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi tomonidan Bosh vazir lavozimiga nomzod ikki marta rad etilgan taqdirda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Bosh vazir vazifasini bajaruvchini tayinlaydi va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisini tarqatib yuboradi.
Amaldagi Vazirlar Mahkamasi yangi saylangan O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi oldida o‘z vakolatlarini zimmasidan soqit qiladi, biroq Vazirlar Mahkamasining yangi tarkibi shakllantirilguniga qadar mamlakat Prezidentining qaroriga muvofiq o‘z faoliyatini davom ettirib turadi.
Vazirlar Mahkamasining o‘z vakolatlarini zimmasidan soqit qilishi yangi shakllantirilgan Senatning birinchi majlisi o‘tkazilgan kunda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining palatalariga Bosh vazir tomonidan yozma murojaat berish orqali amalga oshiriladi.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining palatalari o‘zining majlislarida Vazirlar Mahkamasining o‘z vakolatlarini zimmasidan soqit qilishi to‘g‘risidagi tegishli qarorlarni qabul qiladi.
7-modda. Bosh vazirni lavozimidan ozod etish
Bosh vazir O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan quyidagi hollarda lavozimidan ozod etiladi:
Bosh vazirning iste’foga chiqish to‘g‘risidagi arizasiga binoan;
Bosh vazir o‘z vakolatlarini bajarishi mumkin bo‘lmay qolgan taqdirda;
Vazirlar Mahkamasi tarkibida uning normal faoliyat ko‘rsatishiga tahdid soluvchi, bartaraf etib bo‘lmaydigan ixtiloflar yuzaga kelganda, shuningdek Vazirlar Mahkamasi tomonidan bir necha bor O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga, qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga zid qarorlar qabul qilingan taqdirda;
Qonunchilik palatasidagi siyosiy partiyalar fraksiyalarining O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti ko‘rib chiqishi uchun taqdim etgan tashabbusiga binoan. Agar zarur asoslarga ega bo‘lgan bunday tashabbus Qonunchilik palatasidagi siyosiy partiyalarning yetakchi fraksiyalari tomonidan qo‘llab-quvvatlansa hamda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan Qonunchilik palatasida va Senatda ovozga qo‘yilganda tegishincha Qonunchilik palatasi deputatlari hamda Senat a’zolari umumiy sonining uchdan ikki qismidan ko‘prog‘ining ovozini olsa, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Bosh vazirni lavozimidan ozod etish to‘g‘risida qaror qabul qiladi;
Bosh vazirga nisbatan O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari tomonidan qabul qilingan ishonchsizlik votumi bildirilgan taqdirda.
Bosh vazirning lavozimidan ozod etilishi bir vaqtning o‘zida O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining iste’foga chiqishiga sabab bo‘ladi.
3-bob. Vazirlar Mahkamasining vakolatlari
8-modda. Vazirlar Mahkamasining umumiy vakolatlari
Vazirlar Mahkamasi:
samarali iqtisodiy, ijtimoiy, moliyaviy, pul-kredit siyosati yuritilishi, ilm-fan, madaniyat, ta’lim, sog‘liqni saqlashni hamda iqtisodiyotning va ijtimoiy sohaning boshqa tarmoqlarini rivojlantirish bo‘yicha dasturlarning ishlab chiqilishi hamda amalga oshirilishi uchun javobgar bo‘ladi;
fuqarolarning iqtisodiy, ijtimoiy va boshqa huquqlari hamda qonuniy manfaatlarini himoya qilishga doir choralarni amalga oshiradi;
vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlari ishini muvofiqlashtiradi hamda yo‘naltiradi, ularning faoliyati ustidan nazoratni ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasining qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari ijrosini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisiga mamlakat ijtimoiy-iqtisodiy hayotining eng muhim masalalari yuzasidan har yilgi ma’ruzalarni taqdim etadi;
davlat boshqaruvi tuzilmasini takomillashtirish to‘g‘risida, vazirliklarni, davlat qo‘mitalarini, idoralarni va boshqa davlat boshqaruvi organlarini tuzish, qayta tashkil etish hamda tugatish haqida takliflar ishlab chiqadi;
strategik rejalashtirishning zamonaviy shakllari davlat boshqaruvi tizimiga joriy etilishini ta’minlaydi;
mamlakatni iqtisodiy va ijtimoiy rivojlantirishning eng muhim hamda ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha yaqin, o‘rta va uzoq muddatli istiqbolga mo‘ljallangan strategiyalar, konsepsiyalar, dasturlar hamda «yo‘l xaritalari»ni amalga oshirish yuzasidan choralar ko‘radi.
Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasida, ushbu Qonunda va boshqa qonunlarda nazarda tutilgan boshqa vakolatlarni ham amalga oshirishi mumkin.
9-modda. Vazirlar Mahkamasining iqtisodiyot sohasidagi vakolatlari
Vazirlar Mahkamasi:
iqtisodiyot sohasida yagona davlat siyosati amalga oshirilishini va industrial siyosat olib borilishini ta’minlaydi;
barqaror iqtisodiy o‘sishni, makroiqtisodiy mutanosiblikni ta’minlash, iqtisodiyotni isloh etish va tarkibiy o‘zgartirish, milliy iqtisodiyotni diversifikatsiya qilish hamda uning raqobatbardoshligini oshirish bo‘yicha choralar ko‘radi;
iqtisodiyotni boshqarishning bozor mexanizmlari joriy etilishini va uning asosiy tarmoqlarini rivojlantirish strategiyalari shakllantirilishini ta’minlaydi;
sanoatni modernizatsiya va diversifikatsiya qilishni, yuqori texnologiyali qayta ishlash tarmoqlarini jadal rivojlantirishni, innovatsion ishlanmalarni va energiya tejaydigan texnologiyalarni ishlab chiqarishga keng joriy etishni, qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan foydalanishni kengaytirishni, shuningdek atom energetikasini rivojlantirishni ta’minlaydi;
iqtisodiyot tarmoqlarini strategik jihatdan rivojlantirish davlat dasturlarini, davlat rivojlantirish dasturlarini ishlab chiqadi va ularning amalga oshirilishini ta’minlaydi;
turizm industriyasini rivojlantirish va turizm infratuzilmasini kengaytirish uchun shart-sharoitlar yaratadi;
erkin iqtisodiy zonalar, texnoparklar, kichik sanoat zonalari faoliyatini muvofiqlashtirishni va monitoring qilishni amalga oshiradi, ularning faoliyati samaradorligini oshirish choralarini ko‘radi;
davlat boshqaruvi usullarini takomillashtiradi, shu jumladan elektron hukumat prinsiplari asosida takomillashtiradi, bozor prinsiplariga asoslangan xo‘jalik boshqaruvi hamda korporativ boshqaruvning zamonaviy prinsiplari va usullari joriy etilishini rag‘batlantiradi;
qishloq xo‘jaligini boshqarish tizimini takomillashtirish, agrar sektorni modernizatsiya qilish hamda jadal rivojlantirish, oziq-ovqat xavfsizligini ta’minlash, resurslarni tejovchi va intensiv zamonaviy agrotexnologiyalarni joriy etish, yer resurslari sifatini saqlash va yaxshilash hamda suv resurslaridan oqilona foydalanish choralarini ko‘radi;
urbanizatsiya jarayonlarining davlat tomonidan tartibga solinishini va davlat uy-joy siyosati amalga oshirilishini, yer uchastkalariga nisbatan zamonaviy bozor mexanizmlari joriy etilishini ta’minlaydi;
erkin tadbirkorlikni rivojlantirish, ishbilarmonlik muhitini yaxshilash, «xufiyona» iqtisodiyot ulushini qisqartirish, iqtisodiy jarayonlarda davlatning ishtirokini maqbullashtirish uchun shart-sharoitlar yaratadi, shu jumladan litsenziyalash va ruxsat berish tartib-taomillarini soddalashtirish hamda davlat-xususiy sheriklikni rivojlantirish orqali shart-sharoitlar yaratadi;
tadbirkorlar, shu jumladan chet ellik investorlar murojaatlari bilan ishlash, ular bilan ochiq va to‘g‘ridan-to‘g‘ri muloqotni ta’minlash bo‘yicha samarali tizimni joriy etish choralarini ko‘radi.
10-modda. Vazirlar Mahkamasining byudjet, moliya, pul-kredit siyosatini amalga oshirish sohasidagi vakolatlari
Vazirlar Mahkamasi:
byudjet, moliya, pul-kredit siyosati sohasida yagona davlat siyosati amalga oshirilishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasining Davlat byudjeti (bundan buyon matnda Davlat byudjeti deb yuritiladi) va davlat maqsadli jamg‘armalari byudjetlari, respublikani iqtisodiy hamda ijtimoiy rivojlantirish prognozlarini va eng muhim dasturlarini inobatga olgan holda soliq hamda byudjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari ishlab chiqilishini va bajarilishini tashkil etadi;
xarajatlarning ijtimoiy yo‘naltirilganligini saqlab qolgan holda Davlat byudjetining barcha darajalarida mutanosiblikni ta’minlash, mahalliy byudjetlarning daromad qismini mustahkamlash choralarini amalga oshiradi;
samarali fiskal siyosat olib boradi, soliq solish tizimini soddalashtirish, soliq ma’muriyatchiligi tizimining sifati va samaradorligini oshirish choralarini ko‘radi;
pul-kredit siyosatini takomillashtirish, valyuta siyosatini liberallashtirish, valyutani tartibga solishning zamonaviy bozor mexanizmlarini joriy etish, shuningdek milliy valyutaning barqarorligini ta’minlash choralarini ko‘radi;
bank tizimining barqarorligini ta’minlaydi, ushbu tizimning moliyaviy barqarorligini mustahkamlash, shuningdek sug‘urta, lizing va boshqa moliya institutlarini rivojlantirish bo‘yicha choralarni amalga oshiradi.
11-modda. Vazirlar Mahkamasining ijtimoiy sohadagi vakolatlari
Vazirlar Mahkamasi:
ijtimoiy sohada yagona davlat siyosati amalga oshirilishini ta’minlaydi;
ta’lim tizimi rivojlantirilishini, uning sifati va samaradorligi oshirilishini, uzluksiz ta’limdan foydalanish uchun shart-sharoitlar yaratilishini ta’minlaydi;
maktabgacha ta’lim tizimini takomillashtirish, maktabgacha ta’lim muassasalari tarmog‘ini kengaytirish va ularning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash choralarini ko‘radi;
ilmiy-tadqiqot va innovatsion faoliyatni rag‘batlantirish chora-tadbirlarini amalga oshiradi;
sog‘liqni saqlash tizimini rivojlantirish, tibbiy yordamning sifati, samaradorligi va hamma uchun ochiqligini oshirish, aholi sog‘lig‘ini saqlash va mustahkamlash, sog‘lom turmush tarzi prinsiplarini joriy etish, shuningdek sanitariya-epidemiologik osoyishtalikni ta’minlash bo‘yicha choralarni amalga oshiradi;
jismoniy tarbiya va sportni rivojlantirish, sport muassasalarining moddiy-texnika bazasini mustahkamlash hamda sport infratuzilmasini takomillashtirish bo‘yicha choralarni amalga oshiradi;
ish o‘rinlari tashkil etish va aholi bandligini ta’minlash dasturlarini ishlab chiqadi hamda amalga oshiradi, mehnat bozori infratuzilmasi rivojlantirilishini, fuqarolarning ijtimoiy himoya qilinishini, ijtimoiy va pensiya ta’minoti tizimlarining ishlashini ta’minlaydi;
oila, onalik va bolalikni himoya qilishga ko‘maklashadi, yoshlarga oid davlat siyosatini amalga oshirish choralarini ko‘radi;
ijtimoiy yordam ko‘rsatish bo‘yicha davlat dasturlarining ishlab chiqilishi va bajarilishini ta’minlaydi, fuqarolarning haqiqiy daromadlarini oshirish, aholining uy-joy sharoitlarini yaxshilash hamda aholining ijtimoiy jihatdan zaif qatlamlarini va nogironligi bo‘lgan shaxslarni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash choralarini ko‘radi.
12-modda. Vazirlar Mahkamasining madaniy-gumanitar sohadagi vakolatlari
Vazirlar Mahkamasi:
madaniy-gumanitar sohada yagona davlat siyosati amalga oshirilishini ta’minlaydi;
ilmiy-texnikaviy va madaniy hamkorlik sohasida rahbarlikni amalga oshiradi;
madaniyatni, san’atni rivojlantirishga, madaniy qadriyatlardan keng ko‘lamda foydalanishni ta’minlashga, fuqarolarning ijtimoiy va madaniy hayotda to‘la huquqli tarzda ishtirok etishiga ko‘maklashadi;
teatr-tomosha, madaniy-ma’rifiy tashkilotlar hamda muzeylar faoliyatini rivojlantirish va takomillashtirish, ularning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash choralarini ko‘radi;
tarixiy va madaniy merosning muhofaza qilinishini, mamlakatning butun hududida ijtimoiy hayotning barcha sohalarida davlat tilining har tomonlama rivojlantirilishi hamda amal qilishini ta’minlaydi;
xorijiy davlatlar va xalqaro tashkilotlar bilan madaniy-gumanitar aloqalarni kengaytirish hamda rivojlantirish choralarini ko‘radi.
13-modda. Vazirlar Mahkamasining hududlarni rivojlantirish sohasidagi vakolatlari
Vazirlar Mahkamasi:
hududlarning iqtisodiyotini modernizatsiya va diversifikatsiya qilish, ularning sanoat hamda eksport salohiyatini oshirish orqali hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy jihatdan kompleks va mutanosib ravishda rivojlantirishni ta’minlaydi;
iqtisodiyot tarmoqlarini va ijtimoiy sohani strategik jihatdan rivojlantirish davlat dasturlarini, hududiy rivojlantirish dasturlarini, shuningdek hududlarda iqtisodiy, ijtimoiy va ma’muriy islohotlarni amalga oshirish choralarini ko‘radi;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi respublika byudjetining, viloyatlar viloyat byudjetlarining va Toshkent shahri shahar byudjetining, tumanlar va shaharlar byudjetlarining maqsadli ijrosini ta’minlaydi;
hududlarni, eng avvalo, iqtisodiy va ijtimoiy rivojlanishda orqada qolayotgan qishloq tumanlarini hamda shaharlarni rivojlantirishning istiqbolli vazifalarini samarali hal qilish bo‘yicha davlat boshqaruvi va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining muvofiqlashtirilgan ishini ta’minlash choralarini ko‘radi;
hududlarni kompleks rivojlantirishga, shu jumladan iqtisodiyot tarmoqlari va sohalarida bozor islohotlarini chuqurlashtirishga, hududlarda aholi bandligi va turmush darajasi uzluksiz oshirib borilishini ta’minlashga doir islohotlar amalga oshirilishi jarayonini monitoring qilish asosida hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish tamoyillarining kompleks tahlilini o‘tkazadi;
chet el investitsiyalarini jalb qilish va hududlarning eksport salohiyatini oshirish choralarini ko‘radi, mamlakatni rivojlantirishning strategik maqsadlaridan va uning iqtisodiy xavfsizligidan kelib chiqqan holda, hududlarning investitsiyaviy jozibadorligini yanada yaxshilash yuzasidan takliflar ishlab chiqadi;
hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish masalalari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlari, qarorlari, farmoyishlari va topshiriqlarining, Vazirlar Mahkamasi qarorlari, farmoyishlari, bayonnoma qarorlari va topshiriqlarining bajarilishi jarayonini maqsadli o‘rganishni amalga oshiradi;
hududlarning iqtisodiy barqarorligini ta’minlovchi eng muhim ustuvorliklar, iqtisodiyotning muayyan tarmoqlari va sohalaridagi islohotlarni yanada chuqurlashtirish, hududlarning iqtisodiy salohiyatini oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi.
14-modda. Vazirlar Mahkamasining ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish sohasidagi vakolatlari
Vazirlar Mahkamasi:
ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish hamda ekologik xavfsizlikni ta’minlash sohasida yagona davlat siyosati amalga oshirilishini ta’minlaydi;
fuqarolarning qulay atrof-muhitga bo‘lgan huquqlarini amalga oshirish, ekologik osoyishtalikni ta’minlash choralarini ko‘radi;
tabiiy resurslarni muhofaza qilish va ulardan oqilona foydalanish hamda tabiatdan foydalanishni tartibga solish bo‘yicha faoliyatni tashkil etadi;
tabiatni muhofaza qilish tadbirlarini o‘tkazish hamda respublika va xalqaro ahamiyatga molik yirik ekologik dasturlarni ro‘yobga chiqarishga doir chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
yirik avariyalar va halokatlarning, shuningdek tabiiy ofatlarning oldini olish va ularning oqibatlarini tugatish choralarini ko‘radi.
15-modda. Vazirlar Mahkamasining tashqi siyosatni amalga oshirish va xalqaro munosabatlarni rivojlantirish sohasidagi vakolatlari
Vazirlar Mahkamasi:
O‘zbekiston Respublikasining tashqi siyosati amalga oshirilishini ta’minlash, hukumatlararo aloqalarni rivojlantirish va mustahkamlash choralarini ko‘radi;
O‘zbekiston Respublikasining xorijiy davlatlar va xalqaro tashkilotlardagi vakilligini ta’minlaydi;
o‘z vakolatlari doirasida O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalarini tuzadi, O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalar bo‘yicha majburiyatlari bajarilishini ta’minlaydi, shuningdek ushbu shartnomalarning boshqa ishtirokchilari o‘z majburiyatlarini bajarishini kuzatib boradi;
O‘zbekistonning xorijdagi jismoniy va yuridik shaxslarining huquqlari hamda qonuniy manfaatlarini himoya qilish, shuningdek savdo-iqtisodiy, madaniy-gumanitar aloqalarni rivojlantirish chora-tadbirlarini ko‘radi;
O‘zbekiston Respublikasi va xorijiy davlatlar o‘rtasidagi ikki tomonlama hamkorlik bo‘yicha hukumatlararo komissiyalarning faoliyati tashkil etilishini ta’minlaydi.
16-modda. Vazirlar Mahkamasining investitsiyalar va tashqi iqtisodiy faoliyat sohasidagi vakolatlari
Vazirlar Mahkamasi:
investitsiyalar va tashqi iqtisodiy faoliyat sohasida yagona davlat siyosati amalga oshirilishini ta’minlaydi;
qulay investitsiya muhitini yaratish va xorijiy investitsiyalarni jalb etish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
samarali bojxona-tarif siyosatini olib boradi, eksport qiluvchilarni har tomonlama qo‘llab-quvvatlaydi, mahalliy tovarlar va xizmatlarning tashqi bozorlarga chiqishi uchun qulay shart-sharoitlar yaratadi, zamonaviy logistika infratuzilmasini rivojlantirish bo‘yicha choralar ko‘radi;
tashqi iqtisodiy faoliyat sohasida rahbarlikni amalga oshiradi, uni rivojlantirishning strategik yo‘nalishlarini belgilaydi;
O‘zbekistonning savdo, iqtisodiy, texnologik, transport va boshqa aloqalarini kengaytirish, milliy iqtisodiyotning barqarorligini mustahkamlash va iqtisodiy xavfsizlikni ta’minlash choralarini ko‘radi;
o‘z vakolatlari doirasida xalqaro iqtisodiy tashkilotlar, moliya institutlari va boshqa ko‘p tomonlama savdo-iqtisodiy tizimlar doirasida hamkorlikni rivojlantiradi hamda unda O‘zbekistonning milliy manfaatlarini ilgari suradi;
oliy va yuqori darajadagi tashriflar yakunlari bo‘yicha investitsiya loyihalari hamda amaliy tadbirlar rejalari («yo‘l xaritalari») sifatli amalga oshirilishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasining to‘lov balansini ishlab chiqadi;
chet eldan olinadigan kreditlar uchun O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining kafolatlarini beradi;
O‘zbekiston Respublikasining chet eldagi mulkiga egalik qiladi, undan foydalanadi va uni tasarruf etadi.
17-modda. Vazirlar Mahkamasining axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish sohasidagi vakolatlari
Vazirlar Mahkamasi:
axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish sohasida yagona davlat siyosati amalga oshirilishini ta’minlaydi;
axborot jamiyatini shakllantirish, raqamli iqtisodiyotni rivojlantirish, «Elektron hukumat» tizimi joriy etilishini ta’minlash, aholi, biznes va davlat o‘rtasida samarali hamkorlikni yo‘lga qo‘yish uchun zarur shart-sharoitlar yaratadi;
elektron davlat xizmatlari va telekommunikatsiya xizmatlari spektrini kengaytirish, telekommunikatsiya infratuzilmasini modernizatsiya qilish choralarini amalga oshiradi;
axborot xavfsizligini va axborot muhofazasini ta’minlash, tarmoqlarni, dasturiy mahsulotlarni, axborot tizimlari va resurslarini himoya qilishning zamonaviy texnologiyalarini joriy etish choralarini ko‘radi.
18-modda. Vazirlar Mahkamasining jamoat tartibini saqlash, davlat xavfsizligini va mudofaa qobiliyatini ta’minlash sohasidagi vakolatlari
Vazirlar Mahkamasi:
davlat xavfsizligini va mudofaa qobiliyatini ta’minlash, O‘zbekiston Respublikasining Davlat chegarasini qo‘riqlash, davlat manfaatlarini himoya qilish, jamoat tartibini saqlash chora-tadbirlarini amalga oshirishga ko‘maklashadi;
huquqbuzarliklar profilaktikasiga doir davlat dasturlarining ishlab chiqilishini, tasdiqlanishini va amalga oshirilishini ta’minlaydi;
huquqbuzarliklar profilaktikasini bevosita amalga oshiruvchi hamda unda ishtirok etuvchi davlat organlari va boshqa tashkilotlarning hamkorligini ta’minlaydi;
davlat harbiy tashkilotining mudofaa vazifalarini hal etish uchun zarur moliyaviy, moddiy va boshqa resurslarga bo‘lgan ehtiyojlarini har tomonlama ta’minlash, mudofaa manfaatlarini ko‘zlab mamlakat hududini tezkorlik bilan jihozlash masalalarini hal etadi;
O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlarining qurol-yarog‘, harbiy texnika va boshqa moddiy-texnika vositalari bilan jihozlanishi hamda ta’minlanishini tashkil etadi;
davlat mudofaa buyurtmalarini shakllantirish va mudofaa ahamiyatiga molik ishlab chiqarishni tashkil etish sohasida yagona davlat siyosati amalga oshirilishini ta’minlaydi;
xorijiy davlatlar bilan harbiy va harbiy-texnikaviy hamkorlikni kengaytirish choralarini ko‘radi;
mamlakat iqtisodiyotining safarbarlik tayyorgarligini tashkil etadi, fuqaro muhofazasiga rahbarlikni amalga oshiradi.
19-modda. Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlariga rahbarlik qilish
Vazirlar Mahkamasi vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlari ishini muvofiqlashtiradi hamda yo‘naltiradi.
Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlari o‘zlari olib borayotgan davlat siyosatining sifatli va samarali amalga oshirilishi uchun Vazirlar Mahkamasi oldida javobgardir.
Vazirlar, davlat qo‘mitalari raislari va boshqa davlat boshqaruvi organlari rahbarlari Vazirlar Mahkamasiga kiritilayotgan takliflar, tahliliy hamda boshqa hujjatlarning, shu jumladan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarining sifatli va har tomonlama ishlab chiqilishi, shuningdek ularni amalga oshirishning pirovard natijalari va oqibatlari uchun shaxsan javobgar bo‘ladi.
Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlari to‘g‘risidagi nizomlar Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
Davlat byudjeti hisobidan ta’minlanadigan vazirliklarning, davlat qo‘mitalarining hamda boshqa davlat boshqaruvi organlarining markaziy devonlari xodimlarining cheklangan soni va ularning ta’minoti uchun ajratiladigan mablag‘lar miqdori Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilanadi.
Vazirlar Mahkamasi vazirliklarni, davlat qo‘mitalarini va boshqa davlat boshqaruvi organlarini tuzish hamda tugatish to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga taqdimnomalar kiritadi.
Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlarini tuzish hamda tugatish to‘g‘risidagi taqdimnomalarni tayyorlash va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga kiritish tartibi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilanadi.
Vazirlarning va davlat qo‘mitalari raislarining o‘rinbosarlari O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi. Boshqa davlat boshqaruvi organlarining rahbarlari hamda ularning o‘rinbosarlari, agar qonun hujjatlarida boshqacha qoida nazarda tutilmagan bo‘lsa, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi.
Davlat boshqaruvi organlari hay’atlarining a’zolari Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
Vazirlar Mahkamasi maqsadli vazifalarning bajarilishini vazirliklarning, davlat qo‘mitalarining va boshqa davlat boshqaruvi organlarining faoliyati samaradorligini hamda maqsadli vazifalarning bajarilishini baholashning asosiy mezonlarini hisobga olgan holda ta’minlaydi.
Vazirlar Mahkamasi vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlari rahbarlarining asosiy mezonlarda ko‘rsatilgan maqsadli vazifalarning bajarilishi hamda ularga erishilishi to‘g‘risidagi hisobotlarini tizimli ravishda eshitadi.
Vazirlar Mahkamasi zarurat bo‘lganda davlat boshqaruvining o‘z vakolatiga kiruvchi ayrim masalalarini hal etishni, agar bu masalalarning hal etilishi qonun hujjatlarida O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining mutlaq vakolatlariga kiritilmagan bo‘lsa, vazirliklarga, davlat qo‘mitalariga va o‘z bo‘ysunuvidagi boshqa davlat boshqaruvi organlariga berishi mumkin.
20-modda. Vazirlar Mahkamasining qonunchilik tashabbusi huquqi
Vazirlar Mahkamasi qonunchilik tashabbusi huquqiga ega.
Vazirlar Mahkamasi qonunchilik tashabbusi huquqini qonun loyihalarini Qonunchilik palatasiga kiritish orqali amalga oshiradi.
Vazirlar Mahkamasi o‘zi kiritgan qonun loyihasini Qonunchilik palatasida ko‘rib chiqishda ishtirok etish uchun o‘z vakillarini tayinlaydi.
4-bob. Vazirlar Mahkamasining faoliyatini tashkil etish
21-modda. Bosh vazir
Bosh vazir:
Vazirlar Mahkamasining faoliyatini tashkil etadi va unga rahbarlik qiladi, uning samarali ishlashi uchun shaxsan javobgar bo‘ladi;
O‘zbekiston Respublikasi Hukumati oldiga qo‘yilgan maqsadli vazifalarning bajarilishini ta’minlash maqsadida vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlari faoliyatini umumiy tarzda muvofiqlashtirishni amalga oshiradi, yuzaga kelgan kelishmovchiliklar bo‘yicha qarorlar qabul qiladi;
Vazirlar Mahkamasining majlislarida raislik qiladi, uning qarorlarini imzolaydi;
xalqaro munosabatlarda Vazirlar Mahkamasi nomidan ish ko‘radi, muzokaralar olib boradi va O‘zbekiston Respublikasi Hukumati nomidan xalqaro shartnomalarni imzolaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti bilan kelishilgan holda Bosh vazir o‘rinbosarlari o‘rtasida vazifalarni taqsimlaydi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvining Vazirlar Mahkamasi majlisida ko‘rib chiqish talab etilmaydigan masalalari bo‘yicha qarorlar qabul qiladi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarini lavozimga tayinlash hamda lavozimidan ozod etish to‘g‘risida taqdimnomalar kiritadi;
Vazirlar Mahkamasining o‘tgan yildagi ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish yakunlari va navbatdagi yil uchun asosiy ustuvorliklar to‘g‘risidagi har yilgi ma’ruzasini O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalariga taqdim etadi;
O‘zbekiston Respublikasi Hukumati a’zolari bilan birgalikda har chorakda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalariga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisiga Murojaatnomasidan kelib chiqadigan, tegishli yilga mo‘ljallangan davlat dasturi bajarilishining borishi to‘g‘risida hisobot taqdim etadi;
Vazirlar Mahkamasi a’zoligiga nomzodlar Qonunchilik palatasi tomonidan ma’qullanganidan keyin bu nomzodlarni O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga taqdim etadi;
O‘zbekiston Respublikasi qonunlarida nazarda tutilgan boshqa vazifalarni bajaradi.
Bosh vazir o‘z vakolatlariga kiruvchi masalalar yuzasidan farmoyishlar chiqaradi.
Bosh vazir Vazirlar Mahkamasining ishi to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga muntazam ravishda axborot berib boradi.
Bosh vazir yo‘qligida uning vazifasini Bosh vazirning birinchi o‘rinbosari yoki Bosh vazir o‘rinbosarlaridan biri bajarib turadi.
22-modda. Bosh vazir o‘rinbosarlari
Bosh vazir o‘rinbosarlari vazifalar taqsimotiga muvofiq:
vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, parlament so‘rovi, Qonunchilik palatasi deputatining va Senat a’zosining so‘rovi, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining hujjatlari va topshiriqlari bajarilishining borishi monitoringini amalga oshiradi;
joylarda ishlarning haqiqiy holatini o‘rganadi, shuningdek iqtisodiyotdagi va ijtimoiy sohadagi muammolarni har tomonlama tahlil qiladi;
strategik va ustuvor vazifalarni amalga oshirish yuzasidan kompleks takliflar ishlab chiqadi;
O‘zbekiston Respublikasi Hukumati va davlat boshqaruvi organlari ishining samaradorligini oshirish sohasidagi kompleks chora-tadbirlarning amalga oshirilishini ta’minlaydi;
barcha darajalardagi ijro etuvchi hokimiyat organlari va ularning rahbarlari faoliyatini baholash tizimining ishini muvofiqlashtiradi;
O‘zbekiston Respublikasi qonunlarini, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari qarorlarini, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlarini, Vazirlar Mahkamasi hujjatlarini sifatli va o‘z vaqtida bajarish bo‘yicha o‘z vakolatlari doirasida choralar ko‘radi;
qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa vazifalarni ham bajaradi.
Bosh vazir o‘rinbosarlari o‘ziga ishonib topshirilgan faoliyat sohasida erishilgan natijalar uchun shaxsan javobgar bo‘ladi.
23-modda. Bosh vazir maslahatchilari
Bosh vazir maslahatchilari vazifalar taqsimotiga muvofiq:
o‘z vakolatiga kiritilgan tegishli yo‘nalishlar va masalalar bo‘yicha Bosh vazirga takliflar ishlab chiqilishini, ularning ekspertizadan o‘tkazilishini va tayyorlanishini ta’minlaydi, shuningdek buning uchun shaxsan javobgar bo‘ladi;
O‘zbekiston Respublikasi qonunlarining, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari qarorlarining, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlarining, Vazirlar Mahkamasi hujjatlarining sifatli va o‘z vaqtida bajarilishi bo‘yicha o‘z vakolatlari doirasida choralar ko‘radi;
o‘z vakolatlari doirasida vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa tashkilotlar faoliyatini umumiy tarzda muvofiqlashtirishni amalga oshiradi;
qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa vazifalarni ham bajaradi.
Bosh vazir maslahatchilari O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti bilan kelishilgan holda Bosh vazir tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi.
24-modda. Vazirlar Mahkamasi a’zolari
Vazirlar Mahkamasi a’zolari:
Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida masalalarni ko‘rib chiqishda ishtirok etadi, shuningdek Vazirlar Mahkamasi majlislarining kun tartibi bo‘yicha takliflar kiritadi;
Vazirlar Mahkamasi ko‘rib chiqishi uchun masalalar tayyorlashni amalga oshiradi;
Vazirlar Mahkamasining vakolatiga kiruvchi masalalarni ko‘rib chiqish to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritadi;
normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish tashabbusi bilan chiqadi;
tegishli vazirliklarning, davlat qo‘mitalarining yoki boshqa davlat boshqaruvi organlarining faoliyatini tashkil etadi va muvofiqlashtiradi;
Qonunchilik palatasiga taqdim etilgan harakatlar rejasini ro‘yobga chiqarishga, shuningdek vazirliklar va davlat qo‘mitalari faoliyati samaradorligini hamda maqsadli vazifalarning bajarilishini baholashning asosiy mezonlarini hisobga olgan holda, maqsadli vazifalarni bajarishga doir choralarni amalga oshiradi;
Vazirlar Mahkamasi tomonidan tashkil etiladigan Vazirlar Mahkamasining komissiyalari va boshqa ishchi organlariga Vazirlar Mahkamasining qaroriga ko‘ra rahbarlikni amalga oshiradi.
Vazirlar Mahkamasi a’zolari o‘zi rahbarlik qilayotgan vazirlikning, davlat qo‘mitasining yoki boshqa davlat boshqaruvi organining faoliyati samaradorligi uchun shaxsan javobgar bo‘ladi.
Vazirlar Mahkamasi a’zolari ilmiy va pedagogik faoliyatdan tashqari haq to‘lanadigan boshqa turdagi faoliyat bilan shug‘ullanishi mumkin emas.
25-modda. Vazirlar Mahkamasining kollegial organlari
Vazirlar Mahkamasi doimiy komissiyalar tuzadi va ularning vazifalarini, funksiyalarini hamda faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi.
Davlat va xo‘jalik boshqaruvining ayrim masalalari bo‘yicha takliflar tayyorlash, Vazirlar Mahkamasining qarorlari loyihalarini ishlab chiqish, shuningdek Vazirlar Mahkamasining ayrim topshiriqlarini bajarish uchun Vazirlar Mahkamasining muvaqqat komissiyalari va boshqa ishchi organlari tashkil etilishi mumkin.
26-modda. Vazirlar Mahkamasiga masalalarni kiritish va ko‘rib chiqish
Vazirlar Mahkamasiga ko‘rib chiqish uchun:
O‘zbekiston Respublikasining qonunlari loyihalari – qonunchilik tashabbusi tartibida Qonunchilik palatasiga kiritish uchun;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari loyihalari – O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritish uchun;
Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari loyihalari – qabul qilish uchun;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchilarining Vazirlar Mahkamasi vakolatiga taalluqli qismi bo‘yicha nomenklaturasiga hamda Vazirlar Mahkamasining nomenklaturasiga kiradigan lavozimlarga tayinlash, tasdiqlash, taqdim etish, kelishib olish uchun nomzodlar va ularni lavozimidan ozod etish bo‘yicha takliflar;
mansabdor shaxslar ayrim toifalarining xorijiy mamlakatlarga xizmat safarlariga chiqishi to‘g‘risidagi, Vazirlar Mahkamasi bilan belgilangan tartibda maxsus kelishib olish talab qilinadigan takliflar kiritiladi.
Vazirlar Mahkamasida uning vakolatlariga kiradigan masalalarni ko‘rib chiqish Vazirlar Mahkamasi, uning Rayosati majlislarida, Bosh vazir, uning o‘rinbosarlari va maslahatchilari tomonidan Vazirlar Mahkamasi tashkil etadigan komissiyalarning hamda boshqa idoralararo kollegial organlarning majlislarida manfaatdor davlat organlari va boshqa tashkilotlar vakillari ishtirokida amalga oshiriladi.
Vazirlar Mahkamasiga ko‘rib chiqish uchun O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi, ushbu Qonun bilan uning vakolatiga tegishli bo‘lgan, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan belgilangan boshqa masalalar ham kiritiladi.
Muhim davlat, iqtisodiy va ijtimoiy-madaniy masalalarni hal qilish uchun Vazirlar Mahkamasining kompleks yoki maqsadli dasturlari va tadbirlari ishlab chiqilib, ular Bosh vazir o‘rinbosarlari hamda maslahatchilari tomonidan Vazirlar Mahkamasiga ko‘rib chiqish uchun kiritiladi.
Vazirlar Mahkamasiga ko‘rib chiqish uchun masalalar Vazirlar Mahkamasi a’zolari, davlat boshqaruvi organlari rahbarlari, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari, istisno hollarda esa ularning birinchi o‘rinbosarlari tomonidan kiritiladi.
27-modda. Vazirlar Mahkamasining apparati
Vazirlar Mahkamasining apparati O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining faoliyatini huquqiy, tashkiliy-texnik, axborot-tahliliy va bayonnoma jihatdan ta’minlashni, Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarini, O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining va Vazirlar Mahkamasining hujjatlari loyihalarini tayyorlashni, mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning ustuvor vazifalarini amalga oshirishga qaratilgan «yo‘l xaritalari»ni, jadvallarni, harakatlar dasturlarini, amaliy chora-tadbirlarni ishlab chiqishni amalga oshiradi.
Vazirlar Mahkamasi apparatining va uning tarkibiy bo‘linmalarining ish tartibi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan tegishli nizomlar bilan belgilanadi.
Bosh vazir, Bosh vazirning iqtisodiyot tarmoqlari hamda ijtimoiy sohani rivojlantirish masalalari bo‘yicha o‘rinbosarlari va maslahatchilari kotibiyatlarining mudirlari O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti bilan kelishilgan holda Bosh vazir tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi.
Bosh vazirning, Bosh vazir o‘rinbosarlari va maslahatchilarining kotibiyatlari, Vazirlar Mahkamasi apparatining tarkibiy bo‘linmalari ishini muvofiqlashtirish Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi tomonidan amalga oshiriladi.
28-modda. Vazirlar Mahkamasining majlislari
Davlat boshqaruvi, xo‘jalik va ijtimoiy-madaniy rivojlantirishning eng muhim masalalari Vazirlar Mahkamasining majlislarida ko‘rib chiqiladi.
Vazirlar Mahkamasining majlislari har chorakda kamida bir marta o‘tkaziladi.
Vazirlar Mahkamasining majlislarini Bosh vazir o‘tkazadi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Vazirlar Mahkamasining majlislarida raislik qilishga haqli.
Vazirlar Mahkamasining majlislarida Bosh vazir o‘rinbosarlari va maslahatchilari, vazirlar, davlat qo‘mitalarining raislari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisi, zarurat bo‘lganda esa viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari hamda boshqa davlat boshqaruvi organlari rahbarlari ishtirok etadi.
Vazirlar Mahkamasining majlislariga zarurat bo‘lganda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining maslahatchilari, Qonunchilik palatasi Spikeri, Senat Raisi, O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyaviy sudining raisi, Oliy sudining raisi, Bosh prokurori taklif etilishi mumkin.
Vazirlar Mahkamasining majlislarini ommaviy axborot vositalarida yoritish maqsadida ommaviy axborot vositalari va fuqarolik jamiyati boshqa institutlarining vakillari ham taklif etilishi mumkin.
29-modda. Vazirlar Mahkamasining majlislarida ko‘rib chiqiladigan masalalar
Quyidagilar faqat Vazirlar Mahkamasining majlislarida ko‘rib chiqiladi:
Davlat byudjetini tayyorlash va ijro etish, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Hukumati tasarrufidagi davlat maqsadli jamg‘armalarini shakllantirish va ulardan foydalanish masalalari;
boshqaruv tuzilmasini takomillashtirish masalalari, O‘zbekiston Respublikasini va uning ayrim hududlarini iqtisodiy va ijtimoiy-madaniy jihatdan rivojlantirish dasturlari loyihalari;
davlat qimmatli qog‘ozlarini chiqarish hajmi hamda O‘zbekiston Respublikasining davlat ichki va tashqi qarzini oshirish chegaralari to‘g‘risidagi takliflar;
soliqlar va boshqa majburiy to‘lovlar stavkalarini belgilash hamda o‘zgartirish to‘g‘risidagi takliflar;
qat’iy belgilangan davlat narxlari qo‘llaniladigan mahsulotlarning, tovarlarning va xizmatlarning nomenklaturasi;
davlatlararo shartnomalarni imzolash to‘g‘risidagi takliflar.
Vazirlar Mahkamasining majlislarida O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining topshiriqlariga va Vazirlar Mahkamasi Rayosatining qarorlariga muvofiq boshqa masalalar ham ko‘rib chiqiladi.
30-modda. Vazirlar Mahkamasining majlislariga tayyorgarlik ko‘rish va ularni o‘tkazish
Vazirlar Mahkamasining majlislarida ko‘rib chiqish uchun masalalarni tayyorlashni Vazirlar Mahkamasining apparati amalga oshiradi.
Zarur bo‘lgan hollarda masalalarni tayyorlashni Vazirlar Mahkamasi yoki uning Rayosati tomonidan tashkil etiladigan komissiyalar amalga oshiradi.
Vazirlar Mahkamasining majlisida ko‘rib chiqish uchun kiritiladigan hujjatlar loyihalari O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Reglamenti talablariga muvofiq tayyorlanadi.
Zarurat bo‘lgan taqdirda aniq sohalar va yo‘nalishlarda amalga oshirilayotgan islohotlarning borishini o‘rganish maqsadida Bosh vazir tomonidan mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, davlat boshqaruvi hududiy organlari rahbarlari, nodavlat notijorat tashkilotlari vakillari ishtirokida hududlarda O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining mavzuli sayyor majlislari o‘tkazilishi mumkin.
O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining mavzuli sayyor majlislarini o‘tkazish tartibi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilanadi.
31-modda. Vazirlar Mahkamasining majlislarida qarorlar qabul qilish
Vazirlar Mahkamasining majlisida ko‘rib chiqiladigan masalalar bo‘yicha qarorlar O‘zbekiston Respublikasi Hukumati a’zolarining ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi.
Vazirlar Mahkamasining majlisida qabul qilingan qarorlar bayonnoma tarzida rasmiylashtiriladi.
Vazirlar Mahkamasi majlisining bayonnomasi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Reglamentida belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasi apparati tomonidan rasmiylashtiriladi va tarqatiladi.
Hukumatning bayonnoma qarorlari loyihalarini ekspertizadan o‘tkazish va hisobga olish O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Reglamentiga muvofiq amalga oshiriladi.
5-bob. Vazirlar Mahkamasining Rayosati
32-modda. Vazirlar Mahkamasining Rayosati va tarkibi
Vazirlar Mahkamasining Rayosati Vazirlar Mahkamasining doimiy faoliyat ko‘rsatuvchi organidir.
Vazirlar Mahkamasining Rayosati tarkibiga Bosh vazir, Bosh vazirning o‘rinbosarlari va maslahatchilari, vazirlar, davlat qo‘mitalarining raislari, shuningdek Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisi kiradi.
33-modda. Vazirlar Mahkamasi Rayosatining majlislarida ko‘rib chiqiladigan masalalar
Vazirlar Mahkamasi Rayosatining majlislarida:
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti topshiriqlarining ijrosini tashkil etish masalalari;
Qonunchilik palatasiga qonunchilik tashabbusi tartibida kiritiladigan qonunlar loyihalari;
Vazirlar Mahkamasining vakolatiga kiradigan masalalar ko‘rib chiqiladi, bundan ushbu Qonunga muvofiq faqat Vazirlar Mahkamasining majlislarida ko‘rib chiqiladigan masalalar mustasno.
34-modda. Vazirlar Mahkamasi Rayosatining majlislarini tayyorlash va o‘tkazish
Vazirlar Mahkamasi Rayosatining majlisini tashkil etishni va tayyorlashni Vazirlar Mahkamasining apparati amalga oshiradi.
Vazirlar Mahkamasi Rayosatining majlislari har haftada Bosh vazir tomonidan, u yo‘qligida esa uning o‘rinbosarlaridan biri tomonidan o‘tkaziladi.
Vazirlar Mahkamasi Rayosatining majlislarida ko‘rib chiqish uchun masalalarni tayyorlash tartibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Reglamenti bilan belgilanadi.
Vazirlar Mahkamasi Rayosatining majlislarida qabul qilingan qarorlar bayonnomalar tarzida rasmiylashtiriladi va raislik qiluvchi tomonidan imzolanadi.
6-bob. Vazirlar Mahkamasining hujjatlari
35-modda. Vazirlar Mahkamasi hujjatlarining turlari
Vazirlar Mahkamasi konstitutsiyaviy normalar doirasida va qonun hujjatlariga muvofiq O‘zbekiston Respublikasining butun hududida barcha organlar, korxonalar, muassasalar, tashkilotlar, mansabdor shaxslar hamda fuqarolar tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan qarorlar va farmoyishlar chiqaradi.
Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari Bosh vazir tomonidan imzolanadi.
Qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollarda, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari Bosh vazir tomonidan imzolanguniga qadar belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi bilan kelishiladi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining 93-moddasi qoidalaridan kelib chiqqan holda Vazirlar Mahkamasining qarorlarini, farmoyishlarini va Bosh vazirning farmoyishlarini bekor qilishga haqli.
Vazirlar Mahkamasi o‘zi qabul qilgan hujjatlarning bajarilishi ustidan nazoratni bevosita yoki vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlari orqali amalga oshiradi.
36-modda. Vazirlar Mahkamasining qarorlari
Vazirlar Mahkamasining normativ-huquqiy tusdagi hujjatlari qarorlar shaklida qabul qilinadi.
Vazirlar Mahkamasining qarorlari O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari asosida hamda ularni ijro etish uchun qabul qilinadi.
Vazirlar Mahkamasining qarorlari, agar ularning o‘zida kechroq muddat ko‘rsatilgan bo‘lmasa, rasmiy e’lon qilingan kundan e’tiboran kuchga kiradi.
Vazirlar Mahkamasining normativ-huquqiy tusga ega qarorlari «O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining qarorlari to‘plami»da, «O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami»da, «Xalq so‘zi», «Narodnoye slovo» gazetalarida va O‘zbekiston Respublikasining qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasida e’lon qilinadi, zarur bo‘lgan taqdirda esa boshqa ommaviy axborot vositalari orqali keng omma e’tiboriga yetkaziladi.
37-modda. Vazirlar Mahkamasining farmoyishlari
Vazirlar Mahkamasining tezkor va boshqa joriy masalalar bo‘yicha hujjatlari Vazirlar Mahkamasining farmoyishlari shaklida qabul qilinadi.
Vazirlar Mahkamasining farmoyishlari, agar ushbu hujjatlarda boshqacha qoida nazarda tutilmagan bo‘lsa, ular imzolangan kundan e’tiboran kuchga kiradi.
7-bob. Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va uning Administratsiyasi, sudlar, huquqni muhofaza qiluvchi organlar hamda kuch ishlatishga vakolatli bo‘lgan tuzilmalar, boshqa davlat organlari va nodavlat tashkilotlar bilan hamkorligi
38-modda. Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi bilan hamkorligi
Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasini iqtisodiy va ijtimoiy rivojlantirishning asosiy yo‘nalishlarini, Davlat byudjetining asosiy parametrlarini va unga o‘zgartishlarni ishlab chiqadi hamda ularni O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalariga ko‘rib chiqish uchun taqdim etadi.
Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisiga har yili mamlakat ijtimoiy-iqtisodiy hayotining eng muhim masalalari yuzasidan ma’ruzalar taqdim etadi.
Bosh vazir O‘zbekiston Respublikasi Hukumati a’zolari bilan birgalikda har chorakda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalariga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisiga Murojaatnomasidan kelib chiqadigan, tegishli yilga mo‘ljallangan davlat dasturi bajarilishining borishi to‘g‘risida hisobot taqdim etadi.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining palatalari zarur bo‘lgan hollarda o‘z majlislarida Bosh vazirning mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning ayrim dolzarb masalalari yuzasidan hisobotini qonunga muvofiq parlament so‘rovi tartibida eshitishi mumkin.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining palatalari Vazirlar Mahkamasi ayrim a’zosining o‘zi rahbarlik qilayotgan davlat boshqaruvi organi faoliyati masalalari yuzasidan axborotini eshitishi hamda zarur bo‘lganda uni iste’foga chiqarish to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti ko‘rib chiqishi uchun taklif kiritishi mumkin.
O‘zbekiston Respublikasi Hukumati a’zolari Qonunchilik palatasining majlisida Qonunchilik palatasi deputatlarining savollariga javoblarni taqdim etadi («hukumat soati»).
Vazirlar Mahkamasining a’zolari O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari, ularning qo‘mitalari hamda komissiyalari majlislarida hozir bo‘lishi va so‘zga chiqishi mumkin.
Qonunchilik palatasi deputatlari va Senat a’zolari tomonidan Vazirlar Mahkamasi yoki uning ayrim a’zolari faoliyatiga taalluqli masalalar qo‘yilgan taqdirda, Bosh vazir shu masalalar yuzasidan zarur tushuntirishlar olish va tushuntirishlar berishga haqli.
Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari qo‘mitalari va komissiyalarining O‘zbekiston Respublikasi Hukumati faoliyati masalalariga doir tavsiyalari va takliflarini ko‘rib chiqadi hamda ular yuzasidan chora-tadbirlar ko‘radi. Tavsiyalar va takliflarni ko‘rib chiqish natijalari haqida hamda ko‘rilgan chora-tadbirlar to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining tegishli qo‘mitalarini va komissiyalarini kelishilgan muddatda xabardor qiladi.
Qonunchilik palatasining, Senatning O‘zbekiston Respublikasi Hukumati yoki unga bo‘ysunuvchi davlat boshqaruvi organlari faoliyatiga taalluqli bo‘lgan parlament so‘rovi, Qonunchilik palatasi deputatining, Senat a’zosining shunday so‘rovi yuborilgan Vazirlar Mahkamasi yoki uning a’zosi qonunda belgilangan tartibda va muddatlarda javob taqdim etishi shart.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarida ko‘rib chiqiladigan qonun loyihalarini, boshqa hujjatlarni tayyorlash borasida Vazirlar Mahkamasi apparati tarkibiy bo‘linmalarining, davlat boshqaruvi organlarining, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining yaqin hamkorligini ta’minlash, Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari bilan qonun ijodkorligi faoliyatidagi hamkorligini tashkil etish, shuningdek qonunlarning ijro etilishi ustidan O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari tomonidan parlament nazoratini amalga oshirishda Vazirlar Mahkamasining ishtirok etishiga ko‘maklashish uchun Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisidagi Vakolatli vakili faoliyat ko‘rsatadi.
Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisidagi Vakolatli vakilining huquq va majburiyatlari qonun hujjatlarida belgilanadi.
39-modda. Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va uning Administratsiyasi bilan hamkorligi
Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hamda uning Administratsiyasi hujjatlari va topshiriqlari ijrosini ta’minlaydi.
Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisiga Murojaatnomasida bayon etilgan topshiriqlarning samarali ijro etilishini ta’minlash chora-tadbirlarini ko‘radi.
Vazirlar Mahkamasi vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlarini tuzish hamda tugatish to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga taqdimnomalar kiritadi.
Bosh vazir O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarini lavozimga tayinlash hamda lavozimidan ozod etish to‘g‘risida taqdimnoma kiritadi.
Vazirlar Mahkamasining ayrim masalalarga doir hujjatlari majburiy tartibda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti bilan kelishilgan holda qabul qilinadi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti bilan majburiy tartibda kelishib olinadigan masalalar ro‘yxati O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining hujjatlari bilan belgilanadi.
Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va uning Administratsiyasi bilan hamkorligi qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa masalalar bo‘yicha ham amalga oshiriladi.
40-modda. Vazirlar Mahkamasining sud hokimiyati organlari bilan hamkorligi
Davlat byudjeti mablag‘lari hisobidan amalga oshiriladigan sudlar faoliyatini moliyalashtirish, moddiy-texnik va boshqa jihatdan ta’minlash, ularning binolarini qo‘riqlash va saqlash uchun mablag‘larning miqdori Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyaviy sudiga uning vakolatiga taalluqli masalalarni ko‘rib chiqish uchun kiritishi mumkin.
O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyaviy sudi O‘zbekiston Respublikasi Hukumati hujjatlarining O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga muvofiqligini aniqlaydi.
O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyaviy sudining majlisida Bosh vazir va O‘zbekiston Respublikasi adliya vaziri ishtirok etishi mumkin.
41-modda. Vazirlar Mahkamasining huquqni muhofaza qiluvchi organlar va kuch ishlatishga vakolatli bo‘lgan tuzilmalar bilan hamkorligi
Vazirlar Mahkamasi o‘z vakolatlarini samarali amalga oshirish maqsadida huquqni muhofaza qiluvchi organlar va kuch ishlatishga vakolatli bo‘lgan tuzilmalar bilan hamkorlik qiladi.
Vazirlar Mahkamasi huquqni muhofaza qiluvchi organlar va kuch ishlatishga vakolatli bo‘lgan tuzilmalar faoliyatini moliyaviy hamda moddiy-texnik jihatdan ta’minlaydi.
Huquqni muhofaza qiluvchi organlar va kuch ishlatishga vakolatli bo‘lgan tuzilmalar rahbarlari mazkur organlar hamda tuzilmalarning faoliyatiga doir masalalar bo‘yicha Vazirlar Mahkamasining va uning Rayosatining majlislarida ishtirok etishi mumkin.
42-modda. Vazirlar Mahkamasining Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi bilan hamkorligi
Vazirlar Mahkamasi:
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi bilan hamkorlik qiladi, uning O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari, shuningdek iqtisodiy va ijtimoiy-madaniy rivojlantirish masalalariga doir boshqa hujjatlar bajarilishi haqidagi ma’lumotlarini eshitadi;
Vazirlar Mahkamasi vakolatiga kiruvchi masalalar yuzasidan Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining takliflarini ko‘rib chiqadi;
vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlari tomonidan eng muhim tarmoqlararo hamda hududiy kompleks dasturlarni amalga oshirishda Qoraqalpog‘iston Respublikasining huquqlariga rioya etilishini ta’minlaydi, bunda yuzaga keladigan nizoli masalalarni hal etadi;
o‘z vakolatlari doirasida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga, O‘zbekiston Respublikasining qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga hamda Vazirlar Mahkamasining hujjatlariga zid bo‘lgan qarorlari va farmoyishlarining ijrosini to‘xtatib turishga haqli.
Qoraqalpog‘iston Respublikasini iqtisodiy, ijtimoiy-madaniy rivojlantirishga, uning tabiiy resurslaridan oqilona foydalanishga va ularni muhofaza qilishga taalluqli masalalar Vazirlar Mahkamasi tomonidan hal etilayotganda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining fikri hisobga olinadi.
Vazirlar Mahkamasi huzurida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining Doimiy vakolatxonasi bo‘ladi.
43-modda. Vazirlar Mahkamasining mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari bilan hamkorligi
Vazirlar Mahkamasi o‘z vakolatlari doirasida:
hududlarni iqtisodiy va ijtimoiy-madaniy rivojlantirishni ta’minlash bilan bog‘liq masalalarda mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining faoliyatini muvofiqlashtirib boradi;
viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining Vazirlar Mahkamasi tomonidan hal etilishi talab qilinadigan masalalarga doir takliflarini ko‘rib chiqadi, Vazirlar Mahkamasi qarorlari va farmoyishlari bajarilishining borishini nazorat qiladi, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlarini taklif qilishga hamda ushbu qarorlar va farmoyishlar amalga oshirilishining borishi to‘g‘risidagi hisobotlarni eshitishga haqli;
vazirliklar, davlat qo‘mitalari hamda boshqa davlat boshqaruvi organlarining viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari bilan hamkorligini ta’minlaydi, bunda yuzaga keladigan nizoli masalalarni hal etadi;
hududlarni iqtisodiy va ijtimoiy rivojlantirishning asosiy ko‘rsatkichlarini tasdiqlaydi, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat devonlari xodimlarining cheklangan sonini va ushbu devonlarning namunaviy tuzilmasini belgilaydi;
viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining qonun hujjatlariga zid bo‘lgan qarorlari va farmoyishlari ijrosini to‘xtatib turishga hamda ularni bekor qilishga haqli.
44-modda. Vazirlar Mahkamasining nodavlat notijorat tashkilotlari, siyosiy partiyalar va fuqarolik jamiyatining boshqa institutlari bilan hamkorligi
Vazirlar Mahkamasi o‘z vakolatiga kiruvchi masalalar yuzasidan nodavlat notijorat tashkilotlari, siyosiy partiyalar va fuqarolik jamiyatining boshqa institutlari bilan hamkorlik qiladi, qonun hujjatlariga muvofiq ularga zarur yordam ko‘rsatadi.
Vazirlar Mahkamasi o‘z vakolatiga taalluqli masalalar yuzasidan nodavlat notijorat tashkilotlarining, siyosiy partiyalarning va fuqarolik jamiyati boshqa institutlarining takliflarini ko‘rib chiqadi.
8-bob. Vazirlar Mahkamasi faoliyatining ochiqligi va shaffofligi
45-modda. Vazirlar Mahkamasi faoliyatining ochiqligini ta’minlash
Vazirlar Mahkamasi «Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari to‘g‘risida»gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq xalq bilan ochiq muloqotni ta’minlaydi, jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqadi hamda jismoniy shaxslarni va yuridik shaxslarning vakillarini qabul qilishni tashkil etadi.
Vazirlar Mahkamasining apparati jismoniy va yuridik shaxslarning Vazirlar Mahkamasi apparatiga, davlat boshqaruvi organlariga hamda mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlariga kelib tushgan murojaatlari bilan ishlash monitoringini va tahlilini amalga oshiradi.
Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqish holatini o‘rganish yakunlari Vazirlar Mahkamasining Rayosati majlislarida yoki selektor yig‘ilishlarida har chorakda, shu jumladan tegishli mansabdor shaxslarga nisbatan javobgarlik choralarini ko‘rish to‘g‘risida takliflar kiritgan holda ko‘rib chiqiladi.
Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlashning samarali tizimi faoliyat ko‘rsatishini ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Xalq qabulxonalari va Virtual qabulxonasi bilan hamkorlik qiladi.
46-modda. Vazirlar Mahkamasi faoliyatini ommaviy axborot vositalarida yoritish
Jismoniy va yuridik shaxslarning O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining faoliyati to‘g‘risidagi axborotdan foydalanishi O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining 30-moddasiga hamda «Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari faoliyatining ochiqligi to‘g‘risida»gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq ta’minlanadi.
Vazirlar Mahkamasi o‘z vakolatlari doirasida quyidagilar orqali o‘z faoliyatini ommaviy axborot vositalarida yoritish chora-tadbirlarini ko‘radi:
o‘z rasmiy veb-saytida O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining faoliyati to‘g‘risidagi axborotni joylashtirish va yangilab turish;
Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarini yoritish.
Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarini ommaviy axborot vositalarida yoritish, shuningdek ko‘rib chiqiladigan masalalar muhokamasiga jamoatchilikni jalb etish tartibi Bosh vazir tomonidan belgilanadi.
O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining rasmiy veb-saytiga axborotni joylashtirish va yangilab turish Bosh vazirning matbuot xizmati tomonidan amalga oshiriladi.
9-bob. Vazirlar Mahkamasi a’zolarini va uning apparati xodimlarini moddiy rag‘batlantirish va ijtimoiy ta’minlash
47-modda. Vazirlar Mahkamasi a’zolarini va uning apparati xodimlarini moddiy rag‘batlantirish
Vazirlar Mahkamasi a’zolarining va uning apparati xodimlarining ish haqi lavozim maoshidan hamda qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa to‘lovlardan iborat.
Vazirlar Mahkamasi a’zolarini va uning apparati xodimlarini moddiy rag‘batlantirish qonun hujjatlariga muvofiq amalga oshiriladi.
48-modda. Vazirlar Mahkamasi a’zolarini va uning apparati xodimlarini ijtimoiy ta’minlash
Vazirlar Mahkamasi a’zolariga va uning apparati xodimlariga yillik haq to‘lanadigan ta’tillar beriladi.
Ishlash uchun boshqa hududlardan taklif qilingan hamda Toshkent shahrida uy-joyga ega bo‘lmagan Vazirlar Mahkamasi a’zolariga va uning apparati xodimlariga zaruratga ko‘ra ularning arizasiga binoan lavozimda bo‘lish muddatida xizmat uy-joyi beriladi.
Vazirlar Mahkamasi a’zolari va uning apparati xodimlari kafolatlangan tibbiy hamda sanatoriy-sog‘lomlashtirish yordamidan foydalanadi.
Vazirlar Mahkamasi apparati xodimlari uchun avvalgi ish joyida uzoq muddatli xizmati, harbiy va maxsus unvonlar (martaba darajalari, malaka toifalari, diplomatik darajalar va boshqalar) uchun berilgan ustamalar va qo‘shimcha to‘lovlar saqlab qolinadi.
Vazirlar Mahkamasi apparati xodimlari avvalgi ish joyi bo‘yicha xodimlar uchun belgilangan barcha imtiyozlar, moddiy va ijtimoiy himoya choralaridan Vazirlar Mahkamasi apparatida amalda bo‘lgan mehnat sharoitlari hisobga olingan holda hamda lavozim maoshi va boshqa to‘lovlar miqdorlari saqlangan holda foydalanadi.
Vazirlar Mahkamasi apparatida ishlangan davr harbiy va maxsus unvonlarni (martaba darajalarini, malaka toifalarini, diplomatik darajalarni va boshqalarni) olish uchun zarur bo‘lgan ish stajiga qo‘shiladi.
10-bob. Yakunlovchi qoidalar
49-modda. Vazirlar Mahkamasining faoliyatini moliyalashtirish
Vazirlar Mahkamasining faoliyati O‘zbekiston Respublikasining respublika byudjeti mablag‘lari, shuningdek qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobidan moliyalashtiriladi.
50-modda. Vazirlar Mahkamasining hujjatlari, Vazirlar Mahkamasi mansabdor shaxslarining harakatlari (harakatsizligi) ustidan shikoyat qilish
Vazirlar Mahkamasining hujjatlari va uning mansabdor shaxslarining harakatlari (harakatsizligi) ustidan qonunda belgilangan tartibda shikoyat qilinishi mumkin.